Új fejezet kezdődik a szentgotthárdi Opel üzem történetében - VIDEÓRIPORT
2020. 01. 09.
A PSA csoport 2020 első napjaiban megkezdi a háromhengeres PureTech benzines turbómotorok gyártását a szentgotthárdi üzemben. Az 1,2 literes motorból a tervek szerint 100 és 130 lóerős kivitelben készítenek majd évente 350 000 darabot. A stratégiai jelentőségű beruházás elnyerésével és megvalósításával egyértelművé válik a szentgotthárdi gyár kiemelt fontossága a PSA csoport erőátviteli egységeket előállító európai gyárain belül, sőt a jövőben az akár a PureTech gyártásfejlesztési szakértői bázissá válhat a PSA csoporton belül.
A Peugeot 1810-ben kezdte meg tevékenységét, eleinte a kohászat területén, majd 1890-ben a vállalat megalkotta első benzines autóját, három évtizeddel a Citroen első modellje előtt. A két francia autómárka és a hozzájuk tartozó vállalatok 1976-ban egyesültek, ekkor alakult meg a ma is ismert PSA csoport, amely 2014-ben a DS, majd a 2018-as felvásárlás eredményeként az Opel, illetve a Vauxhall márkákkal egészült ki. A vállalatóriás 2018-ban világszerte 211 000 főt foglalkoztatott a konszolidációs körébe tartozó több mint 400 vállalatnál.
Az Opel vállalatot Adam Opel alapította 1862-ben Rüsselsheimben, ahol a vállalat központja a mai napig megtalálható. 1929-től kezdődően közel 90 évig a General Motors rendelkezett a német vállalatcsoport többségi, majd teljes tulajdonrészével a 2019-es PSA tranzakcióig. Az Opel jelenleg hat európai országban kilenc gyárat működtet, amelyek között 1991 óta az egyik legjelentősebb a jelenleg 818 főt foglalkoztató szentgotthárdi központ.
A PSA felvásárlás következtében a huszonhét éves motorgyártási tapasztalattal rendelkező szentgotthárdi üzem gyártó- és szerelősorain 2020 januárjától állnak át az – eddig négyszer az „Év Motorjának" megválasztott – 1,2 literes háromhengeres turbó EB-benzinmotor, valamint EP-hengerfejek gyártására. A motorok 100, illetve 130 lóerős verzióban készülnek majd Szentgotthárdon, és azokat az Opel mellett a Peugeot, a Citroen és a vállalatcsoport prémiummárkáját képviselő DS modelljeibe is szállítják majd. A fejlesztés eredményeként az üzem gyakorlatilag lecseréli eddigi gyártási palettáját, így a termelési kapacitás elérheti akár az évi 350 000 darabot is. Ugyanakkor a gyár a hagyományos motorok gyártása érdekében (amelyekre a jövőben még korlátozott ideig szükség van) fenntartotta a gyártás rugalmasságát.
A szentgotthárdi gyár átalakítását a futó termeléssel párhuzamosan hajtották végre. A beruházás során a szentgotthárdi Opel alkalmazottak kiemelt felelős szerepet játszottak a gépek átépítése során kifejlesztendő – megtervezendő megmunkáló, alkatrész-továbbító- és pozícionáló gépalkatrészek fejlesztésében, valamint a megmunkáló, sorvezérlő és mérőprogramok kifejlesztésében. A fejlesztésben való részvétel révén tovább erősödik a szentgotthárdi tudásbázis a versenyképes gyártórendszerek kifejlesztésében.
Kapcsolódó cikkek
Iparági cikkek
34,1 millió euró értékű kapacitásnövelő beruházást hajt végre tokodi üzemében a svájci tulajdonban lévő Feintool. A préselt elektroacél lemeztermék és a formázott acél alkatrészek piacvezetője 6.740 m2-rel bővíti gyárát az Esztergomi járásban, az új egység 2025 ...
2024. 12. 17.
Járműipar #JárműiparKimagasló érdeklődés mellett, több mint száz hazai vállalkozás részvételével tartották meg az első európai autógyártó üzemét Szegeden építő BYD kétnapos budapesti beszállítói fórumát. A rendezvényen Szijjártó Péter külgazdasági és külügyminiszter kiemelte, hogy...
2024. 10. 16.
Járműipar #JárműiparA Motherson cégcsoport részét képező SMR Automotive Mirror Technology Hungary Bt. 33,3 millió eurós magyarországi beruházást jelentett be. Az indiai járműipari beszállító fejlesztésének célja a termelési és logisztikai kapacitások bővítése, valamint automatizáci...
2024. 06. 06.
Járműipar #Járműipar