Szentgotthárd fontos pillére az Opel és a PSA hosszútávú gyártási stratégiájának - VIDEÓ RIPORT
2018. 03. 21.
Az Opel új tulajdonosa, a francia PSA konszern a szentgotthárdi üzem stratégiai fejlesztése mellett döntött, így a jelenlegi motorgyártó kapacitáson felül újabb 350 000 motor éves gyártása válik lehetővé 2020-tól. A döntés annak a 2024-ig tartó folyamatnak az első lépése, melynek eredményeként az Opel legfontosabb motorgyárává válhat, illetve a teljes márka átáll a PSA által használt platformokra. Többek között a háromszor is az „Év Motorjának" megválasztott 1.2 literes háromhengeres benzines turbómotor két változata is készül majd Szentgotthárdon.
A döntés értelmében 2020 év elején indul a korszerű szentgotthárdi Flex üzemben az 1.2 literes háromhengeres benzines turbómotorok gyártása. Már elkezdett dolgozni a project előkészítésén egy 60 fős csapat, amelynek feladata az új motorok gyártásának integrálása a Flex sorokon futó termelésbe. Ez azt jelenti, hogy 2020-ban, amikor az új benzinmotorok gyártása megindul, azzal párhuzamosan a mostani motorpaletta egységei is tovább készülnek a gyártósorokon.
Az Opel szentgotthárdi gyára volt a rendszerváltás utáni első nagy nemzetközi autóipari beruházás Magyarországon, ezáltal az itthon gyártott első személyautó is egy Opel Astra lett. Az azóta eltelt több mint negyed század alatt Szentgotthárd az Opel egyik legfontosabb motorgyárává fejlődött és a ma bejelentett beruházással a gyár megőrizheti ezt a pozícióját az új tulajdonos alatt is.
A magyarországi gyártási háttérnek is köszönhetően az Opel évtizedek óta Magyarország egyik legkedveltebb autómárkája, a hazai utakon Opelekből fut a legtöbb, számuk meghaladja a félmilliót. A német autógyártó hivatalos magyarországi jelenléte, 1991 óta az Opel minden évben az eladási listák éllovasai között volt, ami tavaly év végéig 426 000 eladott új gépkocsit jelentett.
A járműipar Magyarországon közel 120 éves hagyománnyal rendelkezik, a magyar szakértelem, produktivitás és kreativitás, a kedvező földrajzi elhelyezkedés, illetve a versenyképes gyártási költségek és a több mint 700 autóipari beszállító vállalkozás eredményeként Magyarország Európa egyik legvonzóbb autóipari lokációjává fejlődött. A már jelenlévő vállalatok folyamatosan bővítik hazai tevékenységüket, ez a befektetői bizalom pedig kiváló referenciát jelent a régióban járműipari kapacitások kiépítését tervező piaci szereplőkkel való tárgyalások során.
Kapcsolódó cikkek
Iparági cikkek
34,1 millió euró értékű kapacitásnövelő beruházást hajt végre tokodi üzemében a svájci tulajdonban lévő Feintool. A préselt elektroacél lemeztermék és a formázott acél alkatrészek piacvezetője 6.740 m2-rel bővíti gyárát az Esztergomi járásban, az új egység 2025 ...
2024. 12. 17.
Járműipar #JárműiparKimagasló érdeklődés mellett, több mint száz hazai vállalkozás részvételével tartották meg az első európai autógyártó üzemét Szegeden építő BYD kétnapos budapesti beszállítói fórumát. A rendezvényen Szijjártó Péter külgazdasági és külügyminiszter kiemelte, hogy...
2024. 10. 16.
Járműipar #JárműiparA Motherson cégcsoport részét képező SMR Automotive Mirror Technology Hungary Bt. 33,3 millió eurós magyarországi beruházást jelentett be. Az indiai járműipari beszállító fejlesztésének célja a termelési és logisztikai kapacitások bővítése, valamint automatizáci...
2024. 06. 06.
Járműipar #Járműipar