Példátlan összefogás az üzleti szolgáltatószektorban
2020. 09. 09.
Az Amerikai Kereskedelmi Kamara (AmCham), az üzleti szolgáltatószektor (BSS – Business Services Sector) 24 képviselőjével indított el együttműködést az iparág hazai népszerűsítésére. A projektben résztvevő cégek célja, hogy közös kommunikációs és branding tevékenységnek köszönhetően az országban dinamikusan növekvő iparág minél ismertebb és elismertebb legyen a fiatalok körében. A kezdeményezést a Nemzeti Befektetési Ügynökség (HIPA) is támogatja: a szakmai együttműködést közös budapesti sajtótájékoztatójukon jelentették be.
Hazánkban az üzleti szolgáltatószektor az elmúlt néhány évtizedben a gazdaság egyik zászlóshajójává vált, mintegy 120 üzleti szolgáltató központ több mint 55.000 embernek ad munkát és nyújt hosszútávú karrierlehetőséget. Ennek ellenére a szektor ismertsége a munkaerőpiacon erősítésre szorul, főként a fiatalok körében.
- mondta el Szabó Zoltán, a BT (British Telecommunications) ügyvezetője, az AmCham igazgatósági tagja.
Az együttműködésben 24 vállalat vesz részt, név szerint az AGCO Hungary, Albemarle Hungary, ALDI International IT Services, Avis Budget Group, BlackRock, BP, BT, Celanese, Citi, Corning, CPL Integrated Services, Diageo, Docler Holding, Eaton Business Service Center, ExxonMobil, F.Hoffmann La Roche, IBM ISSC, Lexmark, National Instruments, Randstad Hungary, Tata Consultancy Services, TESCO-BST, ThermoFisher Scientific, és a Unisys.
Az együttműködő cégek közös kommunikációs tevékenységet folytatnak az iparág pozicionálása érdekében, együttesen vesznek részt egyetemi és karrierorientációs eseményeken. Emellett kapcsolatot alakítanak ki oktatási intézményekkel, diákszervezetekkel, tanárokkal. A cél az, hogy a pályaválasztáskor mind a tanulók, mind a szülők, tanárok vegyék számításba az iparágat.
- jelentette be Ésik Róbert, a HIPA vezérigazgatója, budapesti sajtótájékoztatóján.
– tette hozzá Bársony Farkas, az AmCham elnöke.