Pécsről koordinálja európai IT hálózatának jelentős részét az ALDI - VIDEÓRIPORT
2019. 09. 02.
Jelentősen bővíti pécsi informatikai szolgáltató központjának feladatkörét és létszámát az ALDI. A központ létszáma mintegy a duplájára emelkedik, így már 3800 európai ALDI-üzlet, illetve 55 logisztikai központ informatikai rendszerének működését biztosítják Magyarországról a magyar mellett német, angol, olasz, szlovén és francia nyelven egyaránt.
A névadó és máig tulajdonos Albrecht család 1912-ben nyitotta meg első üzletét, majd 1962-re megalkotta a máig sikeres élelmiszer-diszkontáruház filozófiáját, ekkor született az ALDI (ALbrecht DIscount) név is. Röviddel ezután felosztották az ekkor már folyamatosan bővülő bolthálózatot, amely összesen már több mint 300 üzletet számlált. Az ALDI anyaországi, német hálózatában az ALDI Észak Észak- és Kelet-Németországot, az ALDI Dél pedig Nyugat- és Dél-Németországot látja el. Nemzetközi szinten is megvalósult a felosztás: Magyarország az ALDI Dél területéhez tartozik.
Az ALDI Dél ma 4 kontinens 11 országában mintegy 6300 üzlettel van jelen, és több mint 150 000 munkavállalót foglalkoztat.
Az ALDI Magyarország Élelmiszer Bt. 2008-ban nyitotta meg hálózatának első áruházát Magyarországon, jelenleg országszerte 140 üzlettel van jelen a magyar kiskereskedelemben, és mintegy 3300 főt foglalkoztat. Az ALDI az első olyan kiskereskedelmi áruházlánc hazánkban, amely teljes hálózatának villamosenergia-szükségletét zöldáramból fedezi. Ezt követően 2018-tól az ALDI Magyarország karbonsemleges lett, azaz klímavédelmi projektek támogatásával ellentételezte az operatív működésből származó üvegházhatású-gázkibocsátást, sőt a tervek szerint 2025-re a saját márkás termékek esetében 100%-ban újrahasznosítható csomagolóanyagot fognak használni.
Az ALDI Dél vállalatcsoport 2012-ben döntött úgy, hogy magyarországi leányvállalatának keretein belül hozza létre az európai üzleteinek informatikai támogatást nyújtó új egységét. A 2013-ban a biatorbágyi logisztikai központban indult IT osztály az áruházak rendeltetésszerű működéséhez szükséges informatikai berendezésekre és alkalmazásokra kiterjedő első szintű informatikai támogatást nyújtott, az indulás évében 3300 üzlet számára. A várakozásokat felülmúló eredmények és a növekvő feladatok kiszolgálására 2018-ban egy újabb IT egyéget hoztak létre Pécsett, továbbá önálló cégbe, az ALDI International IT Services Kft.-be (ALDI IIT) szervezték a szolgáltatást.
A vállalat immár Magyarországról támogatja többek közt az ALDI Dél vállalatcsoport új informatikai rendszerének üzemeltetését, biztosítja több mint 3800 európai ALDI-üzlet, illetve 55 logisztikai központ informatikai rendszerének zavartalan működését, sőt a vállalat egyes informatikai rendszereinek monitoringtevékenységét is. A cég szakemberei a magyar mellett német, angol, olasz, szlovén és francia nyelven is támogatást nyújtanak. A most bejelentett szolgáltatásbővítés eredményeként újabb pozíciók váltak elérhetővé a pécsi és környékbeli munkavállalók számára, így a központ létszáma közel megduplázódik, és eléri a 150 főt.