Magyarországot választotta európai terjeszkedésének központjául az S2G - VIDEÓRIPORT
2020. 04. 23.
Budapesten hozta létre első európai egységét a Support Services Group (S2G). Az üzleti szolgáltatásokat kínáló amerikai vállalat öt nyelven nyújt ügyfélszolgálati támogatást hazánkból egy, a közelmúltban Európába is belépő, vezető amerikai streaming szolgáltató vállalat számára, nyolc országot lefedve.
A Texas állambeli Wako-i központú Support Services Group (S2G) széleskörű üzleti szolgáltatásokat kínál több mint 60 partnerének, a klasszikus szolgáltató központi funkcióktól kezdve a professzionális B2B üzleti szolgáltatásokon át egészen saját CRM-rendszeréig. A cégcsoport jelenleg csaknem 4000 alkalmazottat foglalkoztat 11 ügyfélszolgálati központban az Egyesült Államokban, Mexikóban, a Dominikai Köztársaságban, Kanadában és most már Magyarországon is.
Az S2G vezetése európai központjának helyszínéül a jó gazdasági és infrastrukturális adottságok valamint magasan képzett munkaerő miatt Magyarországot választotta. A 2020 márciusában megnyitott új szolgáltatóközpontban már 250 főt foglalkoztatnak, de a létszám a tervek szerint még az idei évben eléri a 300-at, támogatva a vezető streaming szolgáltató európai működését. A magyarországi beruházás összhangban áll az S2G globális növekedési stratégiájával, hiszen a vállalat a következő években tovább erősítené európai jelenlétét.
Az üzleti szolgáltató központok (BSC) ágazata az egyik legdinamikusabban növekvő szektor ma Magyarországon, egyben a hazai szektor az egyik legérettebb a régiós országokat tekintve. Jelenleg mintegy 120 üzleti szolgáltató központ működik hazánkban, amelyek több mint 55 ezer főnek adnak munkát, jellemzően az Y generációhoz tartozó (1980 és 1999 között született), nyelveket beszélő, diplomás fiataloknak, ezáltal nagymértékben hozzájárulva ahhoz, hogy minél több tehetséges, jól képzett fiatal maradjon Magyarországon. A magas fizetés, a gyors előmeneteli lehetőségek és az idegen nyelvek használata miatt nagyon sok diplomás fiatal számára vonzó ez az iparág: a munkavállalói kör 78%-a felsőfokú végzettséggel rendelkezik, az átlagos életkor pedig 32 év.
A központok elsősorban pénzügyi, IT, HR és ügyféltámogatási szolgáltatásokat nyújtanak regionális, illetve globális viszonylatban. A magasabb hozzáadott értékű tevékenységek felé tolódással egyidejűleg a hagyományos modellek mellett egyre gyakoribbak az úgynevezett hibrid, illetve kiválósági központok. A működési átalakuláson túlmenően földrajzilag is tapasztalható egyfajta elmozdulás, hiszen egyre hangsúlyosabban jelennek meg a BSC szektor térképén a TIER-2-ként hivatkozott vidéki nagyvárosok, ahol főként az egyetemi bázisra alapozva nyílnak újabb és újabb irodák.