A szépségipar térképére is felkerül a Nyírség
2024. 10. 10.
Szépségápolási egységgel bővül az Unilever nyírbátori operációja, ahol évente 150 millió palack dezodor készül majd világszerte ismert márkákból.
Az Unilever Magyarország Kft. 75 millió eurós beruházása révén hazánkban épül ki a vállalatcsoport egyik legdinamikusabban bővülő üzletága, az aerosol termékkategória új központja.
Az ikonikus márkáiról ismert óriáscég évek óta sikerrel működteti Nyírbátorban az európai célközönséget kiszolgáló háztartás-vegyipari üzemét, a következő lépésben pedig globális hálózatának egyik legnagyobb kapacitású dezodorgyárával bővíti az operációt.
A többi között a Domestos és a Flóraszept termékeket előálltó üzem tőszomszédságában a tervek szerint 2026-ban indul az Axe, a Rexona és a Dove márkájú dezodorok gyártása a legkorszerűbb, automatizált technológiákkal. A termékek csomagolására és raktározására is alkalmas bázis termelésének 92 százalékát exportálják, a beruházás közel 100 munkahelyet teremt. Kiépítenek egy öthektáros napelemparkot is, amely a fenntarthatóságot és az energiafüggetlenséget erősíti.
A világszerte 128 ezer embert foglalkoztató Unilever a szépségápolási és testápolási termékek, a háztartási vegyiáruk, az élelmiszerek és a jégkrémek piacának egyik vezető szereplője, termékeit 190 országban értékesíti, tavaly 59,6 milliárd euró árbevételt ért el.
A társaság a huszadik század első felében jelent meg Magyarországon, majd négy évtized kényszerszünet után visszatérve, 1991-től folytatta tevékenységét. Tavaly év végéig csaknem 300 millió eurót fordítottak beruházásokra.
A mintegy 1300 munkavállalót foglalkoztató Unilever Magyarország Kft. Nyírbátor mellett Veszprémben is termel, ottani jégkrémgyára tengerentúli piacokat is ellát Magnum márkájú termékekkel. A leányvállalat a szlovén, a horvát és boszniai menedzsment folyamatok központjaként regionális irányító szerepet is betölt, így nagyjából 20 millió fogyasztó ellátásáért felel.